ערכת לימוד תכנות ואלקטרוניקה מסלול מרוצים חכם

המטרה: לחשוף את ילדיכם לעולמות המרתקים של תכנות ואלקטרוניקה תוך כדי משחק

מסלול מרוצים
חכם ומתקדם

Hot wheels cars at start of race track, data cable, stop light, and electrical components.

במהלך הסדנה נבנה מסלול מרוצים למכוניות ™HotWheels ונהפוך אותו לחכם על ידי הוספה של חיישנים, מסכים ורכיבי אלקטרוניקה שונים.

 

צפו במסלול בפעולה

ערכה ייחודית
שמגיעה לביתכם

הסדנה מבוססת על ערכה ייחודית שפיתחנו אשר תישלח לביתכם.

הערכה כוללת מסילות ורכבים מקוריים של HotWheels, חלקים המודפסים במדפסות תלת מימד ורכיבים אלקטרוניים שונים (ראו פירוט)

מה נלמד בסדנה? רשימת השיעורים

51099312111_1851599bbb_c

1- בניית המסלול

בשיעור זה נכיר את הערכה שקיבלתם, ונרכיב ממנה מסלול מרוצים חכם!

50822172511_64fb3f4aa5_c

2 - הכרות עם ארדואינו​

הלב של הערכה הוא מחשב זעיר בשם ״ארדואינו״, נכיר אותו מקרוב ונבין מה מיוחד.​

image (47)

3 - מתחילים לתכנת

נצלול לתוך העולם המרתק של התכנות! נתקין את התוכנה שבעזרתה אפשר לתכנת את הארדואינו.

image (75)

4- פתיחת המחסום

מתחילים לתכנת את המסלול שלנו ויוצרים פתיחה מתוזמנת של המחסום בתחילת המרוץ.

50835971626_e8fd3af5dc_c

5 - הפעלת הרמזור

הגיע הזמן ללמוד איך לתכנת הדלקה וכיבוי של מנורות לד ולהפעיל את הרמזור שלנו.

50835241153_33dd383982_k

6 - צלילי זינוק

מוסיפים למרוץ שלנו צלילים במהלך הזינוק! לצורך כך נשתמש ברכיב קול שנקרא באזר.

50846343581_2e802fc75d_k

7 - מסך LCD

בשיעור זה נפעיל את מסך הLCD ונציג הודעות לגבי המרוץ.

50825938951_e3c3d5d341_w

8- כפתור זינוק

נשתמש בחיישן מסוג כפתור על מנת להזניק את הרכבים למרוץ.

IMG_4840

9- חיישני קו סיום

נכיר ונפעיל את החיישני האור האינפרה אדום שיש לנו בקו הסיום.

50846437342_b156ad724e_k

10- הכרזה על המנצח

נשתמש במסכי ה7 סיביות שיש לנו בקו הסיום על מנת להציג מי ניצח במרוץ.

50854161187_0bc2370379_c

11- זינוק אלחוטי

נוסיף את האפשרות להזניק את המרוץ שלנו על ידי שימוש בשלט טלויזיה.

50871496997_f4bec63671_c

12 - הצגת מספר מקצה

נלמד על משתנים ונשתמש בידע הזה על מנת להציג את מספר המקצה על מסך הLCD

50870691088_a3fe1b5596_c

13 -הצגת זמן המנצח

נשפר את הקוד שלנו על מנת להציג את הזמן שלקח לרכב המנצח להשלים את המסלול.

50825938306_6a73c63422_c

14 - עוד שיפורים

נטעין קוד משודרג לארדואינו שיכלול עוד תוספות ושיפורים.

אנחנו מאמינים
בטשטוש הגבולות בין משחק ללמידה

הסדנא סובבת סביב בניית מסלול מרוצים מתוחכם,
תוך כדי העבודה על הפרוייקט ילדכם ירכשו ידע מגוון ורב תחומי.

המטרה היא לבנות משחק עשיר, מתקדם ומהנה, הלמידה מתבצעת כתוצר לוואי ״על הדרך״ ולא כמטרה בפני עצמה, הילדים לומדים בלי להרגיש שהם לומדים. 

תכנות בשפת סקראץ'
המותאמת לגילאים צעירים

שפת סקראץ’ פותחה באוניברסטית M.I.T במיוחד לילדים.
השפה מאפשרת לתכנת על ידי גרירה וחיבור של פקודות ממש כמו קוביות לגו.
כך הילדים יכולים ללמוד את יסודות התכנות מבלי להסתבך עם תחביר מורכב של שפות תכנות רגילות.

התכנות מתבצע בגרסה העברית של השפה שתורגמה על ידינו ובכך מאפשרת גם לילדים שעדיין לא יודעים אנגלית לצלול לעולם המרתק של התכנות.

האותיות הקטנות

כמה זה עולה?

 עלות הערכת הינה 499 ש״ח.

 

מה זה כולל?

מאיזה גיל אפשר להתחיל?

התכנים בסדנה מתאימים לילדים מגיל 8.

מתחת לגיל 12 אנחנו ממליצים על ליווי מבוגר.

מה נדרש?

לא נדרש כל רקע קודם, מחשב(מערכת הפעלה וינדאוס או מק) וחיבור לאינטרנט זה כל מה שצריך.

מעוניינים?

כמות הערכות מוגבלת מאוד, השאירו פרטים ונחזור אליכם לתיאום הספקה

הסיפור שמאחורי
PlayRobotics

IMG_5153

שלום, אני אלכס פלום

נשוי להגר, אבא של אמילי ובן ויזם הייטק כל חיי.

לפני שנתיים החלטתי לעשות הסבה לתחום החינוך ומצאתי את התשוקה האמיתית שלי – לפתח אצל ילדים אהבה לתחומי הרובוטיקה והאלקטרוניקה.

הקדשתי את כל מרצי לפיתוח חוויה משחק לימודית וחדשנית שמטרתה להכין את ילדינו לעידן הרובוטיקה והבינה המלאכותית, כך נולדה PlayRobotics.

אני מאמין שאי אפשר להכריח מישהו ללמוד משהו, ולכן המטרה שלי היא לא ללמד, אלא לספק חויה סוחפת שתגרום לילדים להתעניין, לחקור, לרצות להשתפר ולהצליח. הלמידה כבר תגיע כתוצר לואי של התהליך.   

עקבו אחרינו